onsdag, augusti 15, 2012

Photo Editor - android-appen som låter dig använda lager

Det finns en rätt fin android-app som heter "Photo Editor", och som är just vad den heter - en bildredigerare. Den har ett par grejor som jag har saknat, nämligen ett kurvverktyg (jag råkade skriva korvverktyg först, vilket var rätt kul) och ett lagerverktyg. Kurvverktyget är inte helt klockrent, men det finns i alla fall där, och lagerverktyget - tja, låt oss säga att jag fortfarande experimenterar. Här har vi tre exempel på bilder bestående av lager.


Jobbarkompis nacke / Himmel och flygplan


Jobbarkompis / Lövhög


Bergvägg / Majakovskij-dikt

För att kunna skicka bilderna (skicka - för jag sparar dem inte i mobilen eftersom jag betraktar dem som endast halvfärdiga) så trycker jag på Save och sedan på Share och väljer sedan PNG - JPG går inte - och får sedan möjligheten att välja mellan ett visst antal ställen, såsom Blogger, Pixlr m.m. Jag väljer Instagram, och ja, sedan är det inte mycket mer med det.

Inga kommentarer: